Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy V na październik
1. Idzie jesień… przez ogród i sad.
2. Idzie jesień…do zwierząt.
3. Skąd mamy te produkty?
4. Idzie jesień… z deszczem.
5.Moja rodzina i mój dom.
– rytmicznie klaszcze
– porusza się, improwizuje ruchem piosenkę
– rozpoznaje wybrane owoce krajowe i egzotyczne
– poznaje literę o, O – drukowaną i pisaną, ćwiczenie pisowni
– wyodrębnia sylaby i głoskę w nagłosie
– rozpoznaje literę o: drukowaną i pisaną, małą i wielką
– dzieli słowa na sylaby i głoski
– lepi jabłuszko z masy solnej
– wykonuje prace plastyczną
– maluje palcami
– śpiewa piosenkę
– recytuje wyliczanki i wiersze
– gra na wybranym instrumencie perkusyjnym
– odpowiada na pytanie dotyczące utworu
– wypowiada się zdaniami na określony temat
– stosuje słowa: na, pod, obok
– rozpoznaje cyfry 1 i 2
– liczy w dostępnym dla siebie zakresie
– przelicza jabłka na jabłoni
– porównuje liczbę owoców zbiorach
– wykonuje ćwiczenia przy zachowaniu prostych pleców
– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych i gimnastycznych
– rozpoznaje wybrane warzywa
– wymienia kolory wybranych warzyw
– wie, w jaki sposób wybrane zwierzęta przygotowują się do zimy
– wie, jak żyje i jak przygotowuje się do zimy jeż
– wymienia najważniejsze informacje związane z życiem jeża, osy,
– bawi się i uczestniczy w zabawach z rówieśnikami
– odczuwa radość i zadowolenie ze swoich działań
– poznaje literę a, A – drukowaną i pisaną, ćwiczenie pisowni
– rozpoznaje cyfrę 3
– interesuje się książkami, ogląda je zgodnie z ustalonymi zasadami
– nazywa kierunki: prawa, lewa, góra, dół
– nazywa i rozumie znaczenie pewnych symboli
– poznaje literę m, M – drukowaną i pisaną, ćwiczenie pisowni
– poznaje literę e, E – drukowaną i pisaną, ćwiczenie pisowni
– rozpoznaje cyfrę 4
– czytanie prostych słów i zdań.