Grupa V

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze dla grupy V na październik

1. Idzie jesień… przez ogród i sad.

2. Idzie jesień…do zwierząt.

3. Skąd mamy te produkty?

4. Idzie jesień… z deszczem.

5.Moja rodzina i mój dom.

 

– rytmicznie klaszcze

– porusza się, improwizuje ruchem piosenkę

– rozpoznaje wybrane owoce krajowe i egzotyczne

– poznaje literę o, O – drukowaną i pisaną, ćwiczenie pisowni

– wyodrębnia sylaby i głoskę w nagłosie

– rozpoznaje literę o: drukowaną i pisaną, małą i wielką

– dzieli słowa na sylaby i głoski

– lepi jabłuszko z masy solnej

– wykonuje prace plastyczną

– maluje palcami

– śpiewa piosenkę

– recytuje wyliczanki i wiersze

– gra na wybranym instrumencie perkusyjnym

– odpowiada na pytanie dotyczące utworu

– wypowiada się zdaniami na określony temat

– stosuje słowa: na, pod, obok

– rozpoznaje cyfry 1 i 2

– liczy w dostępnym dla siebie zakresie

– przelicza jabłka na jabłoni

– porównuje liczbę owoców zbiorach

– wykonuje ćwiczenia przy zachowaniu prostych pleców

– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych i gimnastycznych

– rozpoznaje wybrane warzywa

– wymienia kolory wybranych warzyw

– wie, w jaki sposób wybrane zwierzęta przygotowują się do zimy

– wie, jak żyje i jak przygotowuje się do zimy jeż

– wymienia najważniejsze informacje związane z życiem jeża, osy,

– bawi się i uczestniczy w zabawach z rówieśnikami

– odczuwa radość i zadowolenie ze swoich działań

– poznaje literę a, A – drukowaną i pisaną, ćwiczenie pisowni

– rozpoznaje cyfrę 3

– interesuje się książkami, ogląda je zgodnie z ustalonymi zasadami

– nazywa kierunki: prawa, lewa, góra, dół

– nazywa i rozumie znaczenie pewnych symboli

– poznaje literę m, M – drukowaną i pisaną, ćwiczenie pisowni

– poznaje literę e, E – drukowaną i pisaną, ćwiczenie pisowni

– rozpoznaje cyfrę 4

– czytanie prostych słów i zdań.