Grupa II

Dzień Babci i Dzień Dziadka

Propozycje zadań i aktywności na dzień 27.01.2021r.(środa):

Hej dzieciaczki😊.
Witam Was w środę i zapraszam do wspólnej zabawy i nauki😊.

Na początek dla wszystkich dzieci wesołych, radosnych proponuję zabawy ruchowe:

Zapraszam do zapoznania się z zawodem kucharza:

Zapraszam do zabawy z kucharzem – zagadki słowne:

 

W tym tygodniu zajmujemy się kuchnią, więc zapraszam wszystkie przedszkolaki do wspólnej zabawy w kuchni. Przygotujcie wraz z mamą/tatą/bratem/siostrą/ ulubioną potrawę (ulubiony obiadek, pizzę lub pyszne ciasteczka). Pochwalcie jak wyglądała Wasza praca i efekt końcowy i przesyłajcie relacje w formie zdjęć.

Zapraszam również do zabaw interaktywnych:

Na końcu zapraszam dzieci do znanych dzieciom zabaw muzycznych:

Zapraszam do spotkania z językiem angielskim😊.

Zachęcamy do zapoznania się zabawami z językiem angielskim o tematyce “Toys – zabawki”.

Zapraszam na zajęcia z religii .

Zapraszam do zapoznania się z opowiadaniem: „O chłopcu, który lubił tańczyć”:

Dawno temu żył chłopiec imieniem Dawid. Był bardzo radosnym dzieckiem. Mimo że był mały, musiał opiekować się owcami. Dbał o swoje zwierzęta najlepiej jak umiał.
Uwielbiał śpiewać. Sam wymyślał piosenki, w których chwalił dobrego Boga za rodziców, piękny świat, kwiaty, zwierzęta. Znany był z tego, że pięknie śpiewał i grał na instrumentach. Gdy był bardzo szczęśliwy, to tańczył. Każda zaśpiewana przez niego piosenka, zagrana melodia i każdy taniec chwaliły dobrego Boga.
Dawid był bardzo mądry i gdy dorósł, został królem. Nawet wtedy śpiewał, grał i tańczył dla Boga. Jego pieśni są do dziś znane na całym świecie. My też możemy je usłyszeć i zaśpiewać podczas Mszy Świętej w kościele.

Zapraszam do pokolorowania obrazka „Dawid”:

kolorowanka – religia

Zapraszam do zapoznania się z piosenką „Bóg kocha mnie”.

To wszystko na dziś kochani, życzę udanego popołudnia😊.

 

Propozycje zadań i aktywności na dzień 26.01.2021r.(wtorek):

Witajcie Kochani, zapraszam Was na dzisiejsze zajęcia😊.

Na początek ruchowe…. klikając w poniższy link będziecie mogli sami zakręcić kołem. Zobaczcie co wylosujecie, kręcić kołem możecie do momentu, aż zabranie propozycji ćwiczeń lub do momentu, aż się zmęczycie. ZAPRASZAM WAS DO ZABAWY 😊.

Poranna rozgrzewka.

Dzisiaj zaproponuję Wam kilka zabaw matematycznych:

„Szczypce w ruch”. Do tej zabawy potrzebne nam są pojemniki w postaci wytłoczek po jajkach albo miseczek, szczypce do grilla czy cukru w kostkach i dowolne drobne elementy. Na dnie pojemnika kładziemy karteczki z cyframi albo z kropkami, a zadaniem dziecka jest włożyć do niego tyle przedmiotów, ile wskazuje cyfra lub kropki. W tej zabawie świetnie sprawdzają się guziki, kamyki czy małe pompony pasmanteryjne.

„Przyczepianie kamerek”. Do kartki z cyfrą (kropkami) dziecko przypina tyle klamerek do bielizny, ile wskazuje cyfra (kropki). Grzbiety klamerek możemy pokolorować na taki kolor jak cyfra na kartce. To ułatwi sortowanie.

„Nauka z muzyką”. W naukę liczenia przez zabawę włączmy również zmysł słuchu. Ile razy uderzyłam łyżką w garnek? Ile razy klasnęłam? Ile razy klepnęłam cię w kolano czy plecy?

Zapraszam do posłuchania piosenki „Najłatwiejsze ciasto na świecie”:

Po powrocie do przedszkola wspólnie zaśpiewamy piosenkę. Tutaj umieszczam tekst piosenki „Najłatwiejsze ciasto na świecie”:

Żeby w domu było miło, tak, tak, tak,
Żeby coś dobrego było, tak, tak, tak,
By pachniało wakacjami, tak, tak, tak,
Zrobię ciasto ze śliwkami, tak, tak, tak.

Szklankę mąki, cukru szklankę,
Zaraz wsypię do miseczki,
Potem proszku do pieczenia,
Dodam jeszcze dwie łyżeczki,
I dwa jajka i na koniec
Roztopionej margaryny
I zamieszam tylko tyle,
By się razem połączyły.

Najłatwiejsze ciasto w świecie, tak, tak, tak,
Nic, a nic się go nie gniecie, tak, tak, tak,
Ty potrafisz także upiec, tak, tak, tak,
Nawet, gdy nie jesteś zuchem, tak, tak, tak.

Teraz śliwki poukładam,
W natłuszczonej tortownicy
I do pieca włożę ciasto
Na około pół godziny,
A gdy będzie już gotowe,
Znaczy chrupkie i rumiane,
To zaproszę koleżanki,
Babcię, dziadka, tatę, mamę.

Najłatwiejsze ciasto w świecie, tak, tak, tak,
Nic, a nic się go nie gniecie, tak, tak, tak,
Ty potrafisz także upiec, tak, tak, tak,
Nawet, gdy nie jesteś zuchem, tak, tak, tak.

Zapraszam do zabawy w pieczenie ciasta:

  • Lewą ręką trzymamy miskę z ciastem, a prawą ręką ucieramy ciasto. otrzepujemy ręce z mąki,
  • zaczynamy wybijać jajka: (powtarzamy kilka razy),
    prawą ręką sięgamy za lewe ramię – bierzemy jajko – rozbijamy je o ramię – mówimy „puk”,
  • wlewamy do miski – mówimy „chlup” wyrzucamy skorupki lewą ręką za prawe ramię – mówimy „siup”,
  • ugniatamy ciasto, wyrabiamy, rozwałkowujemy ciasto przed sobą obiema rękami,
  • ozdabiamy ciasto kremem – składamy dłonie w piąstki, jedna na drugą, a palce rąk energicznie otwieramy,
  • posypujemy ciasto bakaliami,
  • częstujemy osoby siedzące po prawej i po lewej stronie.

Tutaj można oglądnąć opis zabawy:

Po oglądnięciu filmu z opisem zabawy, jesteśmy gotowi i możemy „upiec ciasto”  z muzyką:

Zapraszam do oglądnięcia kart z warzywami i owocami. Nazwijcie te warzywa i owoce, zastanówcie się z których owoców można zrobić ciasto?
Wykonajcie ćwiczenia logopedyczne- jak podpowiadają nam owoce i warzywa: Gimnastyka buzi i języka z witaminkami

Zapraszam do stworzenia kuchennej orkiestry. Wyciągnijcie tarki, łyżki, garnki. Spróbujcie zagrać do piosenki „Najłatwiejsze ciasto na świecie”.

Zachęcam również dzieci do kolorowania obrazków:

kolorowanka – kuchnia

kolorowanka – kuchnia

kolorowanka – kuchnia

kolorowanka – kuchnia

kolorowanka – kuchnia

Zapraszam na zajęcia z religii .
Temat: Dziękujemy Bogu za zwierzęta.

Zapraszam do zapoznania się z opowiadaniem:

„Wyjątkowy pies”

Pewnego dnia po południu Kacper wybrał się z tatą do kościoła. Dzieci miały tam odmawiać różaniec i Kacper bardzo chciał wziąć udział w tej modlitwie. Po drodze chłopiec zauważył niezwykłego psa. Był duży i miał założone dziwne szelki. Zaraz za nim szedł pan z białą laską. Kiedy dochodzili do przejścia dla pieszych, światło zmieniło się na czerwone i pies usiadł, a jego pan się zatrzymał. Po zmianie światła na zielone pies ruszył, prowadząc dalej swojego pana. Tak jak Kacper i jego tata, pan z psem szedł do kościoła. Po wejściu do środka i podejściu do ławki, pan zajął miejsce, a pies grzecznie wyszedł przed kościół i siedział cicho przez całą modlitwę.
Po wyjściu z kościoła Kacper nie mógł wytrzymać z ciekawości, bo nigdy nie widział takiego psa, i zapytał tatę:
– Tato, skąd ten pies wiedział, jak przechodzić przez drogę i trafić do kościoła?
– Ten pan ma chore oczy i nie widzi – odpowiedział tata. – Dlatego potrzebuje pomocy i pies jest jego pomocnikiem. Ten pies był na specjalnym szkoleniu. Teraz umie wiele rzeczy i może pomóc takim chorym osobom, na przykład przeprowadzać przez drogę czy dojść do wybranego miejsca.
– Ale ten pies potrafił nawet cicho siedzieć przed kościołem – dziwił się Kacper.
– Oczywiście, umie też przynieść zakupy.
– To naprawdę niezwykły pies – westchnął Kacper.

Zapraszam do rozwiązania zagadki:
To dzielne zwierzę, domu strzeże.
Ogon ma i łapę da.
Jest kudłaty i łaciaty.
Co to jest? To jest… (pies)

Ćwiczenie: Zapraszam do pokolorowania obrazka.

kolorowanka – religia

Piosenka: „Kto stworzył mrugające gwiazdki”

Dziękuje Wam kochani za zabawę i pozdrawiam😊.

 

Witam serdecznie wszystkie przedszkolaki i ich rodziców w poniedziałkowy poranek😊.

Ze względu na przejście naszej grupy na kwarantannę przedstawiam  propozycję zadań i aktywności na dzień 25.01.2021r. (poniedziałek):

Zaczynamy dzisiaj tematykę: Jestem samodzielny w kuchni.

Zapraszam do oglądnięcia filmu:

Razem z mamą albo z tatą, lub innymi członkami rodziny wybierzcie się do waszej kuchni, oglądnijcie wyposażenie, urządzenia elektryczne, powiedzcie do czego służą i podzielcie przedmioty na sylaby.

Zachęcam dzieci do narysowania urządzenia elektrycznego lub innego przedmiotu znajdującego się w kuchni.

Najważniejsze jest bezpieczeństwo w kuchni.

Teraz trochę się poruszamy:

Zapraszam do znanej i lubianej przez dzieci zabawy:

Drodzy Rodzice.

Kontakty indywidualne, podczas których chętni rodzice mogą umówić się na spotkanie, które umożliwia  spokojną rozmowę na temat indywidualnego rozwoju każdego dziecka i jego postępów
w różnych obszarach:

  •  1 i 3 poniedziałek miesiąca w godzinach 15.15 – 15.45.

Zapraszamy😊 .

 

 

Drodzy Rodzice.

Podaję adres e – mailowy naszej grupowej poczty, który będzie służył do naszych wspólnych kontaktów: maluchyprzedsszkole5@gmail.com

 

Od poniedziałku (25 styczeń) głównym tematem jest temat: Jestem samodzielny w kuchni.

Dziecko:

  • słucha i wypowiada się na temat usłyszanego utworu,
  • zapoznaje się z pracą kucharza,
  • poznaje wyposażenie kuchni i ubiór kucharza,
  • zapoznaje się z kuchnią, miejscem przygotowania posiłków,
  • nazywa sprzęty i urządzenia kojarzące się z pracą kucharza,
  • wyrabia świadomość konieczności spożywania zdrowych pokarmów,
  • wie, jakie produkty potrzebne są do wykonania określonych potraw,
  • rozumie, że należy zachować czystość podczas przygotowywania jedzenia,
  • rozpoznaje i nazywa przybory kuchenne i umie powiedzieć do czego służą,
  • przestrzega zasad zachowania się przy stole,
  • poznaje pracę pań kucharek, poznaje sprzęty niezbędne kucharkom w pracy,
  • rozumie konieczność przestrzegania zakazu zbliżania się do niebezpiecznych urządzeń w kuchni.