Grupa II

Propozycje zabaw i aktywności na czwartek (15.04.2021r.).

Kochane Przedszkolaki💖. Witam Wasze uśmiechnięte i radosne buzie.

🐱Zapraszam wszystkie dzieci na poranną gimnastykę.

🐱Zachęcam dzieci do oglądania filmu edukacyjnego o zwierzętach na wsi:

🐱Teraz mam propozycję zabaw matematycznych:

Traktor. Wspólnie z dzieckiem rysujemy traktor z kilkoma przyczepami. Na każdej przyczepie rysujemy określoną liczbę kropek lub cyfrę i wsadzamy wybrany przez dziecko towar w takiej ilości, jaka jest wskazana na przyczepie.

Losowanie. Przed tą zabawą poszukajcie w domu ukrytych skarbów. Klocki, guziki, nakrętki czy inne drobne przedmioty będą doskonale się nadawały. Skarby wsypujemy do worka i prosimy o wylosowanie np.: 4 klocków. Dziecko musi zaangażować w tę zabawę zmysł dotyku. Na końcu prosimy o wskazanie karty z odpowiednią ilością kropek lub kartę z cyfrą 4 (wcześniej przygotowaną). Zabawę powtarzamy. Można również zamienić się rolami.

🐱Zapraszam do zabaw przy piosence „Dziadek fajną farmę miał”:

🐱Zapraszam do zabawy „Szalona Krowa”:

To wszystko na dziś kochani, życzę udanego popołudnia😊.

 

Propozycje zabaw i aktywności na środę (14.04.2021r.).

Witam wszystkie dziewczynki i wszystkich chłopców🌞.

☀Bawcie się klockami i budujcie budowle.
☀Wspólnie z domownikami układajcie rytmy z kolorowych klocków.
☀Zamieńcie się w fryzjerów i wykonajcie fryzury wszystkim członkom rodziny.
☀Bawcie się w naśladowanie odgłosów zwierząt.
☀Napompujcie i puszczajcie balony.

🐶A teraz proponuję zabawy z jogą, ćwiczenia możecie wykonać razem z rodzeństwem oraz rodzicami.

🐶Zachęcam dzieci do zabaw interaktywnych. Mam tu propozycję kilku zabaw, więc myślę, że możecie bawić się dzisiaj i w inne dni:

 

🐶Zapraszam dzieci do zabaw paluszkowych i zaśpiewania piosenki „Zajęcze Boogie Woogie”:

🐶Zachęcam również do wykonania pracy plastycznej. A może samodzielnie narysujecie wiejskie zwierzątka.

🐶A na zakończenie dnia mam dla Was zabawę muzyczną:

Zapraszam na zajęcia z religii.

Temat: Pismo Święte – wyjątkowa księga.

1. Gdy wejdziecie do księgarni lub biblioteki, zobaczycie wiele różnych książek.
Z książek można się dużo nauczyć, dlatego trzeba je szanować. Nie wolno ich rzucać ani rozrywać. Trzeba też uważać, aby ich nie poplamić, dlatego przed czytaniem lub oglądaniem książek myjemy ręce. Wśród tych wszystkich książek jest jedna wyjątkowa. To jest Pismo Święte. Jest to księga bardzo ważna, ponieważ są w niej zapisane słowa Boga. Czytając Pismo Święte, poznajemy Boga, a także życie ludzi, którzy Go kochali i służyli Mu. Wy jeszcze nie umiecie czytać, ale możecie poprosić starsze rodzeństwo lub rodziców, aby przeczytali wam słowa dobrego Boga.

2. Fragment z Pisma Świętego.
„Przynosili Mu również dzieci, żeby ich dotknął (…). Jezus (…) rzekł do nich:
«Pozwólcie dzieciom przychodzić do Mnie, nie przeszkadzajcie im; do takich bowiem
należy królestwo Boże». I biorąc je w objęcia, kładł na nie ręce i błogosławił je”.
(Mk 10,13a.14.16)

3. Szacunek wobec Pisma Świętego.
Pismo Święte jest to księga wyjątkowa i należy ją szanować.
Pamiętajcie, że gdy ktoś czyta Pismo Święte, nie wolno rozmawiać, tylko trzeba
uważnie słuchać, ponieważ czytanie słowa Bożego to także modlitwa.

4. Zagadka:
Ta księga wspaniała
Boga nam ukazała.
W domu, w szkole i w kościele
znajdziesz w niej słów bożych wiele. (Pismo Święte)

5. Zapraszam do pokolorowania obrazka „Biblia”:

kolorowanka „Biblia”

6. Zapraszam do słuchania piosenki „Czytaj Biblię.”
Czytaj Biblię, (układamy dłonie na kształt otwartej księgi)
módl się co dzień. (składamy ręce jak do modlitwy)
Czytaj Biblię, módl się co dzień.
Jeśli wzrastać chcesz. (rozkładamy ręce)
Jeśli wzrastać chcesz. (rozłożone ręce podnosimy wzwyż)
Czytaj Biblię, módl się co dzień. Jeśli wzrastać chcesz.

Pozdrawiam bardzo serdecznie, życzę Wam miłego dnia🥰.

Propozycje zabaw i aktywności na wtorek (13.04.2021r.).

Dzień dobry moje Słoneczka w kolejnym dniu naszych wspólnych zabaw☀.

🐮Na dobry początek dnia trochę się poruszymy:

🐮Teraz zachęcam dzieci do zabaw matematycznych z domownikami. Mam dla Was propozycje dwóch zabaw:

🐮Zabawa matematyczna „Szukanie kształtów”. Spójrzcie ile w twoim domu znajduje się przedmiotów, które mają kształt koła, kwadratu, trójkąta. Bawcie się z rodzicami lub rodzeństwem rozpoznając te kształty, grupując je (proszę poprosić, żeby dziecko pokazało Ci przedmioty które mają kształt koła).

🐮Zabawa matematyczna „Tworzenie kategorii”. Spróbujmy z dziećmi stworzyć kategorie. Przykłady kategorii: owoce, warzywa, zwierzęta, ubrania, jedzenie, picie itp.
Ćwicząc z dzieckiem umiejętność tworzenia kategorii warto ponownie rozejrzeć się po naszym domu. Pokażmy mu, że:

  • łyżki, widelce i noże należą do kategorii: sztućce,
  • krzesło, stół, szafa i biurko należą do kategorii: meble,
  • spodnie, skarpetki, koszulka i bielizna należą do kategorii: ubrania,
  • chleb, masło, ser i wędlina należą do kategorii: jedzenie.

Dom jest pełny różnych kategorii. Wystarczy ich poszukać😊.

🐮Zapraszam do przypomnienia sobie i śpiewania piosenki z poprzedniego dnia „Gdacze kura: ko ko ko”.

🐮Zachęcam również do zabawy „Wyszła kura na podwórze”. Do zabawy wykorzystajmy „kuchenne instrumenty”. Kto pamięta zabawę?

🐮Zapraszam również do stworzenia papierowej orkiestry:

🐮 A na zakończenie zapraszam do zapoznania się z odgłosami zwierząt:

Zapraszam na zajęcia z religii.

Temat: Gesty i znaki religijne.

Zapraszam do zapoznania się z opowiadaniem „Zmartwychwstanie Jezusa”:
1. Gesty – prezentacja ilustracji
Przyjrzyjcie się uważnie ilustracjom.


– Kogo widzicie na zdjęciu?
– Co robią dzieci na zdjęciach?
Dzięki gestom, czyli ruchom rąk i nóg, wiemy, jaką czynność wykonuje chłopiec, a jaką dziewczynka.
2. Gesty, którymi chwalę Boga – praca z ilustracją
Gesty, które wykonujemy podczas modlitwy, są bardzo ważne. Naszymi rękami,
nogami i oczami chwalimy Boga.
– Wskażcie zdjęcie, na którym widzicie modlące się dziecko?

– Co robi dziewczynka?
– Po czym poznaliście, że się modli?
3. Gestami chwalę Boga – nauka gestów
Kiedy się modlimy, klękamy i składamy ręce. Taka postawa jest znakiem dla
naszego Ojca w niebie, że chcemy z Nim porozmawiać.
Kiedy chwalimy Boga, możemy stanąć i wyciągnąć ręce w górę..
4. Znaki religijne – rozmowa kierowana z elementami prezentacji
Każdy, kto kocha Boga, szanuje wszystkie przedmioty, które nam o Nim przypominają.
Miejscem, które w sposób szczególny otaczamy czcią, jest kościół – dom Boga.
Tam znajdujemy wiele znaków religijnych, które otaczamy szacunkiem.
Znaki religijne są też w naszych domach, a także przy drogach. Są to obrazy,
figurki i kapliczki.
Rozmawiać z naszym Ojcem w niebie jest łatwiej, gdy nasze oczy patrzą na obraz
lub krzyż. Łatwiej jest nam się wtedy skupić i myśleć o Bogu.
W modlitwie może nam również pomóc różaniec.

Jakim gestem okazujemy szacunek Bogu w kościele?
Zapraszam do rozwiązania zagadki:
Wiem, że Kościół to dom Boga,
znana mi do niego droga,
w nim wogóle się nie kręcę,
do modlitwy składam (ręce)

Zapraszam do pokolorowania obrazka „Modlitwa”:

kolorowanka „Modlitwa”

Zapraszam do słuchania piosenki „Bóg kocha mnie.”

Życzę miłego dnia😘.

Propozycje zabaw i aktywności na poniedziałek (12.04.2021r.).

Drogie Przedszkolaki. Witam Was w kolejnym tygodniu. Życzę Wam na ten tydzień dużo zdrowia, uśmiechu😊.

 

🌼Dzisiaj będzie słoneczna pogoda, więc wybierzcie się na wiosenny spacer.
🌼Wspólnie z domownikami grajcie w gry planszowe lub układajcie puzzle.
🌼Pomagajcie w codziennych obowiązkach np.: zetrzyjcie kurz, pomóżcie umyć naczynia, posprzątajcie swój pokój.
🌼Spróbujcie nowego warzywa lub owocu.

A w tym tygodniu zapoznamy się ze zwierzętami na wsi.

🐷Na początek zapraszamy do zabawy muzyczno-ruchowej:

🐷Zapraszam do oglądnięcia filmu edukacyjnego na temat wsi i jej mieszkańców:

🐷Zapraszamy dzieci do zapoznanie się z piosenką:

🐷Zachęcam również dzieci zabaw ruchowych:

🐷Na zakończenie mam propozycje kart pracy dla chętnych dzieci:

karta pracy

karta pracy

karta pracy

karta pracy

karta pracy

Pozdrawiamy serdecznie wszystkie Maluchy😊.

Od poniedziałku (12 kwiecień) głównym tematem jest temat: Wiosna na wsi.

Dziecko:

  • wie, jak wyglądają i nazywają się zwierzęta z wiejskiego podwórka,
  • poznaje wygląd i nazwy niektórych zwierząt,
  • poszerza swoją wiedzę na temat zwierząt domowych,
  • poznaje potrzeby zwierząt domowych oraz pracę człowieka związaną z ich hodowlą,
  • rozpoznaje zwierzęta z wiejskiego podwórka,
  • wie jakie produkty pochodzą od zwierząt wiejskich,
  • budzi uczucia opiekuńcze w stosunku do zwierząt,
  • budzi szacunek do pracy ludzi na wsi,
  • porównuje wygląd zwierząt dorosłych i ich potomstwa,\określa rolę zwierząt w życiu człowieka,
  • wie, jak wyglądają i nazywają się zwierzęta dorosłe oraz ich młode.

 

Propozycje zabaw i aktywności na piątek (09.04.2021r.).

Witam Was w kolejnym dniu naszej zabawy😊.

 

Zbliża się weekend🌼🌼🌼.

🌼Wybierzcie się na wiosenny spacer. Przynieście ze spaceru gałązki i wstawcie do wody. Codziennie podglądajcie jak rozwijają się pączki i listki.
🌼Zróbcie z pomocą domowników wiosenny koktajl (warzywny lub owocowy).
🌼Pomóżcie przy wiosennym obiedzie z dodatkiem nowalijek.
🌼Puśćcie bańki mydlane na świeżym powietrzu.
🌼Zróbcie sobie z rodziną dzień przyjemności, najlepiej w niedzielę.

🌸A na początek zapraszam wszystkie dzieci do oglądnięcia filmu o wiośnie, czekają na Was wiosenne zadania.

🌸A teraz proponuję zabawy ruchowe, które możecie wykonać razem z rodzeństwem oraz rodzicami.

🌸Zapraszam do zabawy „Cebulka ubieranka”. Do zabawy zaproś rodzeństwo albo kogoś z dorosłych, a najlepiej wszystkich domowników
1. Gracze muszą mieć swobodny dostęp do swojej szuflady.
2. Policzcie ile każdy z Was ma na sobie części garderoby i postarajcie się, aby każdy miał taką samą ilość ubrań, tylko pamiętajcie, aby Wam nie było ani za ciepło, ani za zimno lecz w sam raz.
3. Grę rozpoczyna najmłodszy gracz, wydając polecenie z zakresu ubrania elementu odzieży np. “załóżmy koszulki z krótkim rękawkiem”. Każdy z graczy wykonuje te zadanie zakładając na siebie jedną koszulkę z krótkim rękawkiem.
4. Kolejne zadanie podaje gracz przeciwny np. “zakładamy najdłuższe skarpetki”. Pamiętajcie, aby w zabawie posługiwać się następującymi pojęciami: najkrótszy, najdłuższy, grupy, cienki, szeroki, wąski, z długim rękawem, z krótkim rękawem, rozpinana z przodu, zapinany z tyłu itp.
5. Pamiętajcie, że ubrania zakładamy na siebie warstwowo, czyli nic nie ściągamy tylko zakładamy jedno na drugie.
6. Zabawę można skończyć po założeniu ustalonej wcześnie liczbie ubrań, albo jeżeli jeden z graczy nie jest w stanie założyć na siebie kolejnego elementu ubrania.
7. Na zakończenie warto podejść do lustra i zobaczyć jak zabawnie wyglądacie.

🌸Zachęcam również do zabawy „Kwiaty w ogródeczku” (potrzebne będą klocki albo nakrętki, albo puzzle, albo klamerki oraz sznurek, albo patyczek, albo widelec, coś co mają Państwo w domu i może posłużyć jako płatki i łodyga).
Proszę opowiedzieć dziecku krótką historyjkę: W małym wiosennym ogródeczku rosły trzy kwiaty. Pierwszy kwiat był czteropłatkowy.
Proszę poprosić dziecko, aby stworzyło kwiatek, który ma tylko cztery płatki.
Drugi kwiat, miał pięć płatków. Poproście dziecko, aby stworzyło kwiat z pięciu płatków.
Trzeci kwiat, był największy, bo miał płatków aż sześć. Poproście dziecko, aby dziecko stworzyło kwiat, który ma sześć płatków. Na zakończenie zachęcam dzieci do skomponowania wiosennego ogrodu z nakrętek lub innych materiałów.

🌸Dla chętnych dzieci mam  ogrodnicze kolorowanki. A może sami narysujecie wiosenny ogród.

wiosenna kolorowanka

wiosenna kolorowanka

wiosenna kolorowanka

 

Pozdrawiam serdecznie kochani i życzę miłego piątku oraz udanego weekendu🥰.

Propozycje zabaw i aktywności na czwartek (08.04.2021r.)😊.

Witam Maluszki w kolejnym dniu tygodnia – w czwartek. Czy któreś z Was wie, który to dzień tygodnia? Wymieńcie wszystkie dni tygodnia😊.

Zapraszam wszystkie dzieci do oglądnięcia filmu o wiosennych nowalijkach.

A teraz zachęcam was do zrobienia pysznych wiosennych kanapek z wykorzystaniem nowalijek. Do pomocy w przygotowaniu zadania poproście swoich rodziców lub rodzeństwo.

Zapraszam do wspólnej zabawy. Przypomnimy sobie zabawę „Pięta, kciuk”:

Następnie zachęcam do oglądnięcia filmu edukacyjnego „Bajka o żółtym tulipanie”

Oglądnęliśmy bajkę o tulipanie, teraz zachęcam wszystkie dzieci do wykonania hiacynta. A może macie inne pomysły na zrobienie wiosennego kwiatka🌷🌷🌷.

Hiacynt –  wycinanka z papieru.
1. Wytnijcie kilka kółek z białego papieru.
2. Poproście domowników o narysowanie kropki  w centrum koła i linię od kropki na zewnątrz. Porozcinajcie kółka „w ślimaka” w kierunku „do środka”.
3. Wytnijcie z zielonego papieru proste kształty liści lub pokoloruj kartkę na zielono i wtedy wytnijcie. Możecie złożyć każdy pasek na połowę i wyciąć kształt połowy liścia.
4. Ułóżcie pionowo kartkę, przyklejcie kółka, smarując klejem w środkowym miejscu i lekko pociągnijcie, żeby nadać mu wymiar przestrzenny.
5. Przyklejcie liście.
6. Maczajcie stemple w lekko rozwodnionej farbie i odbijajcie. Może również odrysować kółka od nakrętek po słoikach. To dopiero zabawa😊.

Propozycja pracy znajduje się na blogu Kreatywne Prace Plastyczne.

Zachęcam do wykonania zadań ramach Ogólnopolskiego programu „Uczymy dzieci programować”. Do zabaw będziecie potrzebować pomocy swoich rodziców lub starszego rodzeństwa.

Tutaj mam opis poszczególnych zabaw, zwłaszcza ostatniej propozycji😊.

Pracowita wiosna w sadzie i ogrodzie.

Zachęcam również do zabaw muzycznych z poprzednich dni.

Życzę miłego dnia 😊. Przesyłam wszystkim moim Maluszkom i Rodzicom serdeczne pozdrowienia😊.

Propozycje zabaw i aktywności na środę (07.04.2021r.)😊.

Witam wszystkie dzieci. Mam nadzieję, że się wyspaliście😊.

Na początek zapraszam dzieci na poranną gimnastykę. Dzisiaj poskaczemy, nasze skoki będą duże i małe.

Zapraszam dzieci do zabawy z liczeniem: Wiosenne kwiaty. Potrzebne będą łyżki /te małe i te duże z kuchennej szuflady. Układamy przed dzieckiem 5 łyżeczek. Mówimy dziecku, że to są wiosenne kwiaty

      • Ile jest wiosennych kwiatów? (dziecko liczy samo, a następnie liczymy jeszcze raz razem z dzieckiem)
      • Dokładamy jedną łyżeczkę: ile teraz jest kwiatów?
      • Rozkładamy 4 duże łyżki w pewnej odległości od małych łyżek, wskazujemy na małe łyżki i na duże:  To są kwiaty, i to są kwiaty, czy wyglądają tak samo?
      • Które kwiaty są większe?
      • Ile jest dużych kwiatów?
      • O ile więcej jest małych kwiatów?
      • Dokładamy dwie duże łyżki: Ile teraz jest dużych kwiatów?
      • Ile jest małych kwiatów?
      • Czy małych kwiatów i dużych kwiatów jest tyle samo?
      • Dokładamy jedną małą łyżeczkę: Ile teraz jest małych kwiatów?
      • O ile mniej jest dużych kwiatów od małych?

Na zakończenie chętne dzieci mogą narysować na kartce wiosenne kwiaty i wyciąć je nożyczkami.

Teraz przypomnimy sobie zabawę „Spacer mrówki”. W zabawie można wykorzystać „domowe instrumenty”: klocki, łyżki, plastikowe pudełka.

Zapraszam do zabawy logorytmicznej „Przyszła do nas wiosna”:

Zachęcam również dzieci do kolorowania obrazków:

wiosenna kolorowanka

wiosenna kolorowanka

wiosenna kolorowanka

wiosenna kolorowanka

Zapraszam na zajęcia z religii.

Temat: Kościół to dom Boży.

Zapraszam do zapoznania się z opowiadaniem „Kościół to dom Boży”:
Julka w niedzielny poranek wybrała się z rodzicami do kościoła. Przy drzwiach wejściowych mama pomogła jej umoczyć rękę w wodzie święconej i Julka uczyniła znak krzyża. Następnie cała rodzina weszła do środka. Julka uklękła obok mamy, by przywitać się z dobrym Bogiem. Kiedy cicho usiadła w ławce, zauważyła Kacpra, który stał niedaleko ze swoim tatą. Gdy zaczęła się Msza Święta, ksiądz Jan, kuzyn mamy Julki, zaprosił wszystkie dzieci, aby podeszły bliżej, i powiedział:
– Kościół jest domem Boga. Jest miejscem, do którego przychodzimy, aby przypominać sobie o Bogu, słuchać o Nim i modlić się. Niektórzy ludzie wchodzą chętnie do kościoła, gdy przechodzą obok niego, aby się chwilę pomodlić. Wiedzą, że tutaj mogą łatwiej spotkać się z Bogiem. W kościele gromadzimy się przy specjalnym stole, który nazywa się ołtarz. Wygląda on bardzo odświętnie: jest przykryty białym obrusem, stoją na nim świece, a przy nim kwiaty. Wszystko, co znajduje się w kościele przypomina nam o dobrym Bogu. Po skończonej Mszy Świętej, gdy wszyscy wyszli z kościoła, Julka zapytała mamę, dlaczego w kościele jest tak dużo kwiatów.
– Ludzie chcą w ten sposób podziękować Bogu za to, że troszczy się o nich.
– A jeśli nie mam kwiatka, to jak mogę podziękować Bogu?
– Wystarczy, że powiesz Mu „dziękuję”. Na pewno cię usłyszy.
Julka wróciła do kościoła, uklękła przy ołtarzu i najpiękniej jak umiała podziękowała Bogu za to, że opiekuje się nią i jej rodziną.

Zapraszam do rozwiązania zagadki:
Co niedzielę tu wchodzimy
i w nim wspólnie się modlimy. (Kościół)

Zapraszam do pokolorowania obrazka „Kościół”:

kolorowanka „Kościół”

Zapraszam do słuchania piosenki „Jezus jest tu”

Dziękuje wszystkim Maluchom za wspólną zabawę😊. Zapraszam Was w czwartek.

Propozycje zabaw i aktywności na wtorek (06.04.2021r.)😊.

Witajcie Maluchy po świętach, rozpoczynamy kolejny dzień😊.

W tym tygodniu zajmiemy się wiosną w ogródku, dlatego zapraszam dzieci i rodziców do sadzenia i hodowania roślin w doniczkach.

Na początek zachęcam Was do wysłuchania piosenki „W naszym ogródeczku”,  do pośpiewania oraz potańczenia.

Zapraszam do oglądnięcia filmu o ogrodzie:

Teraz trochę się poruszamy. Zapraszam dzieci do zabaw ruchowych:

Zapraszam na zajęcia z religii.

Temat: Wielkanoc – Jezus żyje.

Zapraszam do zapoznania się z opowiadaniem „Zmartwychwstanie Jezusa”:
Jezus zmarł na krzyżu i Jego ciało zostało położone w grobie wykutym w skale, a przed wejście do grobu zatoczono wielki kamień.
W niedzielę rano kobiety szły do grobu Jezusa. Zobaczyły, że kamień jest odsunięty. Weszły do środka, ale nie znalazły ciała Jezusa. Wtedy stanęli obok nich aniołowie w lśniących szatach, którzy powiedzieli:
– Dlaczego szukacie tego, który żyje, wśród umarłych? Nie ma Go tu, zmartwychwstał.
Kobiety przekazały tę nowinę uczniom Jezusa. Później Jezus ukazał się swoim uczniom, a oni na początku się przestraszyli. Jezus powiedział do nich:
– Nie bójcie się. Popatrzcie na moje ręce i nogi. To Ja jestem. Dotknijcie mnie i zobaczcie, że naprawdę żyję.
Uczniowie bardzo się ucieszyli, że Jezus żyje i jest z nimi.

Zapraszam do rozwiązania zagadki:
Kto to taki?
Leżał trzy dni w grobie,
dał bok przebić sobie.
Zmartwychwstał w niedzielę
spotkasz go w kościele. (Jezus)

Zapraszam do pokolorowania obrazka „Jezus żyje”:

kolorowanka „Jezus żyje”

Zapraszam do słuchania piosenki „Bóg nie umarł”

Życzę udanej zabawy. Miłego dnia kochani😊. Zachęcam do wiosennego spaceru.

Od wtorku (6 kwiecień) głównym tematem jest temat: Wiosna w ogrodzie.

Dziecko:

      • wie, na czym polega praca ogrodnika,
      • opowiada o wiosennych pracach w ogrodzie i narzędziach, jakie są potrzebne do uprawy roślin,
      • rozpoznaje i nazywa narzędzia ogrodnicze,
      • szuka oznak wiosny w ogrodzie,
      • zakłada własną hodowlę roślin (kwiaty cebulkowe lub inne),
      • nazywa części rośliny,
      • wyjaśnia znaczenie korzeni i liści dla rozwoju roślin,
      • uważnie obserwuje przyrodę, wymienia oznaki wiosny.

Rodzice, których dzieci nie było w piątek w przedszkolu prosimy o odebranie pościeli
i prezentów świątecznych.

Propozycje zabaw i aktywności na czwartek (01.04.2021r.),
piątek (02.04.2021r.) i nie tylko😊.

 

Witam naszych przedszkolaków i ich Rodziców😊.

🐣Pamiętacie, że już za kilka dni Wielkanoc. Mam dla Was propozycje zabaw i wielkanocnych aktywności:

🐣Zapraszam dzieci i rodziców do wspólnego przygotowania wielkanocnych przysmaków np. pieczenia pysznych bab i mazurków. Będzie mnóstwo radości i zabawy.

🐣Udekorujcie z rodzicami i rodzeństwem wielkanocne jajka – pisanki do koszyczka.

🐣Pomyślcie wspólnie o wielkanocnym lub wiosennym wystroju domu. Poszukajcie w domu wielkanocnych dekoracji lub wykonajcie je wspólnie, z pewnością będzie masa radości ze wspólnej pracy, a dom nabierze świątecznego wystroju.

🐣Zapraszam do założenia hodowli rzeżuchy.

🐣Przygotujcie wspólnie z rodzicami i rodzeństwem śniadanie wielkanocne.

🐣Waletka to zabawa wielkanocna polegająca na stukaniu się ugotowanymi jajkami, tak by stłuc jajka przeciwników. Wygrywa ten, kogo jajko jest najmniej uszkodzone. Po zabawie wszystkie rozbite jajka najlepiej od razu obrać i zjeść lub wykorzystać do żurku wielkanocnego.

🐣Poszukiwacze słodkich skarbów. Każdy domownik otrzymuje swój koszyk i musi odnaleźć czekoladowe jajka poukrywane w różnych dziwnych miejscach w całym domu (albo w ogródku). Tu nie ma wygranych i przegranych, liczy się dobra zabawa, a nagrodą jest liczba jajek, którą się znalazło.

🐣Kurczaczki w zagrodzie. Do zabawy będziecie potrzebować pudełko i wielkanocne kurczaczki. Z pudełka (np. po butach) stwórzcie mini zagrodę dla kurczaków. Poproś dziecko, żeby umieściło w zagrodzie  np. 5 kurczaków. Żeby urozmaicić zabawę, można cyfry napisać na kartkach. By nieco utrudnić zadanie – poproś dziecko, żeby rzuciło kostką, a następnie włożyło do zagrody tyle kurczaków, ile oczek pokaże kostka.

🐣Jajka dla kurczaczka. Przekonajcie się, ile kurczaków zostanie rodzicem małego pisklaka. Połóż przed dzieckiem kurczaki i jajka (można je narysować). Poproś, żeby połączyło je w pary. Zapytaj, czy każdy kurczak będzie miał swoje jajko. Zabawę możesz modyfikować, zależnie od ilości jajek i kurczaków.

🐇Zajączkowy tor przeszkód. Taki tor przeszkód można ułożyć np. z poduszek. Uczestnicy mają za zadanie ominąć przeszkody, kicając (zamiast tradycyjnego biegu). Wygrywa osoba, która pokona trasę w najkrótszym czasie.

🐇Zajączek tańczy. Za pomocą ulubionej wyliczanki wybierzcie spośród siebie „zajączka”. Gdy już to zrobicie – wszyscy uczestnicy zabawy muszą złapać się za ręce. „Zajączek” zostaje w środku i tańczy. Jego zadaniem jest jak najszybciej wydostać się z koła. Ten, kto wypuści „Zajączka” z koła, zajmuje jego miejsce.

🐣Zachęcam również do zapoznania się z wielkanocnymi tradycjami na świecie:

Zapraszam również do zabaw z poprzednich dni😊.

Serdecznie zachęcam do wspólnej zabawy w domu, jak również korzystania z wiosennej pogody i aktywności na świeżym powietrzu.

Pozdrawiam bardzo serdecznie wszystkie Maluszki oraz Rodziców🥰 .

 

Propozycje zabaw i aktywności na środę (31.03.2021r.)😊.

Witajcie Maluchy, rozpoczynamy kolejny dzień😊.

Dzisiaj zapraszam dzieci do pomagania rodzicom w sprzątaniu. Spróbujcie posprzątać po  posiłku: po śniadaniu, obiedzie albo kolacji? Cały dzień przed wami. Spróbujcie, rodzicie będą z was  dumni! I ja też.

Czas się troszkę poruszać, przy znanej zabawie, w innej wersji. Chętne dzieci mogą pokazać rodzicom jak bawimy się w przedszkolu.

Zapraszam do rozwiązania zagadek wielkanocnych:

Następnie zapraszam dzieci do oglądnięcia filmu o pisankach:

Jak oglądnęliśmy film o pisankach, zapraszam do wykonania własnych pisanek. Czeka Was świetna zabawa😊.

Zapraszam na zajęcia z religii.

Temat: Pokarmy w moim koszyku wielkanocnym.

Rozmowa na temat święcenia pokarmów:
W sobotę przed świętami zmartwychwstania idziemy do kościoła z koszykami, do których wkładamy różne pokarmy.
– Baranek wkładany do koszyka może być zrobiony z cukru lub z ciasta. Baranek przypomina nam Jezusa, który umarł na krzyżu, ale zmartwychwstał i żyje. Przypomina nam także, że Jezus oddał swoje życie z miłości do ludzi.
– Jajko, które wkładamy do koszyczka, oznacza nowe życie.
Wszystkie te pokarmy zanosimy w koszyczku do kościoła w świąteczną sobotę. Tam ksiądz je pobłogosławi, a my je spożyjemy w czasie świątecznego śniadania w niedzielę. Kiedy w święto zmartwychwstania spożywamy poświęcone pokarmy, to dziękujemy dobremu Bogu za zmartwychwstanie Jezusa i nowe życie. Jezus żyje i jest wśród nas, ponieważ bardzo nas kocha i chce, abyśmy byli radośni i szczęśliwi.

Zapraszam do oglądnięcia film „Święcenie pokarmów”.

Zapraszam do pokolorowania obrazka „Wielkanocny koszyczek”:

kolorowanka „Wielkanocny koszyczek”

Zapraszam do zapoznania się z piosenką „Bóg nie umarł”

Życzę udanej zabawy. Miłego dnia kochani😊. Zachęcam do wiosennego spaceru.

 

Propozycje zabaw i aktywności na wtorek (30.03.2021r.)😊.

Witam wszystkich😍
Już wstaliście? Wyspani? Zaczynamy😊.

Na dobry początek dnia zapraszam wszystkie dzieci do zabaw z muzyką:

Zapraszam do wielkanocnych zabaw interaktywnych:

Nasza grupa bierze udział w Ogólnopolskim programie „Uczymy dzieci programować”, więc zapraszam do wielkanocnych zabaw:

A teraz pobawimy się cyferkami i poćwiczymy liczenie:

„Dopasowywanie cyfry do liczby pisanek”. Kładziemy przed dzieckiem daną liczbę pisanek (zabawek, łyżek itp.). Prosimy, żeby dopasowało do nich odpowiednią cyfrę i policzyło przedmioty. Można dodatkowo pokazywać odpowiednią liczbę oczek na kostce.

Zapraszam na zajęcia z religii.

Temat: Krzyż – cierpienie i śmierć Jezusa.

Zapraszam do zapoznania się z opowiadaniem: „Krzyż Jezusa znakiem miłości”:

opowiadanie „Krzyż Jezusa znakiem miłości”.

Zapraszam do pokolorowania obrazka Jezus na krzyżu:

kolorowanka – religia

Zapraszam do zapoznania się z piosenką „Rysuję krzyż”.

Dziękuje dzisiaj za zabawę i pozdrawiam😊.

 

Witam wszystkich przedszkolaków i ich rodziców😊.

Ze względu na stacjonarne ograniczenie funkcjonowania przedszkola przejście na kształcenie na odległość przedstawiam propozycje zadań i aktywności na dzień 29.03.2021r. (poniedziałek):

W tym tygodniu kontynuujemy przygotowania do Świąt Wielkanocnych.

Na początek zapraszam dzieci do przypomnienia sobie piosenki. Pokażemy rodzicom jak pięknie śpiewamy:

Teraz zamienimy się w kurczątka:

Zapraszam do oglądnięcia filmu edukacyjnego „Tradycje wielkanocne”:

Zapraszam do zabaw eksperymentalnych z jajkami. W tamtym tygodniu braliśmy udział w eksperymentach, ale myślę, że dzieci z przyjemnością powtórzą zabawy z jajkami.

Zapraszam dzieci do zabaw ruchowych „Pierwsze oznaki wiosny”:

Zachęcam również dzieci do kolorowania obrazków:

wielkanocna kolorowanka

wielkanocna kolorowanka

wielkanocna kolorowanka

wielkanocna kolorowanka

Dzisiaj to wszystko kochani życzę udanego popołudnia😊.

 

Od poniedziałku (29 marzec) głównym tematem jest temat: Wielkanoc.

Dziecko:

      • poznaje zwyczaje i tradycje Świąt Wielkanocnych,
      • zapoznaje się z potrawami i ozdobami Świąt Wielkanocnych,
      • dzieli się doświadczeniami związanymi z przygotowaniami do Świąt Wielkanocnych,
      • słucha wierszy nawiązujących do aktualnie obchodzonych świąt,
      • zna ludowe zwyczaje, jakie mają miejsce w okresie Świąt Wielkanocnych,
      • nazywa symbole Świąt Wielkanocnych,
      • budzi u siebie przywiązanie do rodzimych tradycji,
      • bierze udział w przygotowaniach do Świąt Wielkanocnych.

       

      Dzień Babci i Dzień Dziadka

      Drodzy Rodzice.

      Kontakty indywidualne, podczas których chętni rodzice mogą umówić się na spotkanie, które umożliwia  spokojną rozmowę na temat indywidualnego rozwoju każdego dziecka i jego postępów
      w różnych obszarach:

          •  1 i 3 poniedziałek miesiąca w godzinach 15.15 – 15.45.

      Zapraszamy😊 .

       

      Propozycje zadań i aktywności na dzień 29.01.2021r.(piątek):

      Dzień dobry wszystkim, witam Was serdecznie w piątkowy poranek😊.

      Na początek zapraszam wszystkie dzieci do drugiej części zabaw z Lulitulisiami:

      Następnie zapraszam dzieci do zabawy plastycznej „Pizza”. Do wykonania papierowej pizzy potrzebny będzie papierowy talerzyk, kolorowy papier: czerwony, żółty, zielony, biały, czerwona farba i pędzel, klej, nożyczki. Zacznij od pomalowania pizzy (papierowy talerzyk) „czerwonym sosem”. Następnie wytnij z kolorowego papieru dodatki: ser, szynkę, papryka, pieczarki, które przyklej na polewie. I pizza gotowa, niech tylko wyschnie.

      W tej propozycji dodatki do pizzy są kształtu figur geometrycznych, ale chętne dzieci mogą wyciąć kształty bardziej realne:

      Zapraszam do zapoznania się z urządzeniami domowymi:

      Zachęcam do posłuchania i odgadnięcia kuchennych zagadek słuchowych:

      Zapraszam do zabawy polegającej na układaniu łyżek i widelców wg wzoru:

      karta pracy

      Zachęcam do wcześniejszych zabaw muzycznych. Kto ma własny ogródek i może wyjść na zewnątrz zachęcam do zimowego spaceru, do zabaw na śniegu: lepienia bałwana lub śnieżnych budowli, rzucanie śnieżkami do celu.

      To wszystko na dziś, życzę udanego, słonecznego weekendu😊.
      A w poniedziałek czekam na Was z radością. Będziemy wspólnie bawić się na balu karnawałowym🎉🎉🎉.

       

      Propozycje zadań i aktywności na dzień 28.01.2021r.(czwartek):

      Witam Naszych przedszkolaków oraz Rodziców i zapraszam na kolejne zajęcia na odległość😊.

      Na początek proponuję zabawy ruchowe z Lulitulisiami:

      Kochane Dzieci, zapraszam do wspólnej zabawy😊.
      Wraz z rodzicami lub rodzeństwem zróbcie inwentaryzację w waszej kuchni. Kochane Przedszkolaki – policzcie i pospisujcie co znajduje się w Waszej kuchni: meble lub garnki (określcie ich wielkość) albo urządzenia kuchenne lub sztućce, porównajcie ilość, używając określeń więcej, mniej. Wiem, że świetnie sobie radzicie z liczeniem dlatego na pewno doskonale sobie poradzicie z tym zadaniem. W załączniku umieszczam przykładowy arkusz do uzupełniania, narysujcie lub z pomocą dorosłych wpiszcie liczone przedmioty i policzcie. Po powrocie do przedszkola proszę o przyniesienie uzupełnionych arkuszy.

      Arkusz do kuchennej inwentaryzacji.

      Zapraszam do przypomnienia sobie zimowych piosenek:

      Zapraszam do zabaw muzyczno – ruchowych:

      W dalszym ciągu zachęcam do zabaw z poprzednich dni😊.

      To wszystko na dziś moi Drodzy, pozdrawiam wszystkich😄.

      Propozycje zadań i aktywności na dzień 27.01.2021r.(środa):

      Hej dzieciaczki😊.
      Witam Was w środę i zapraszam do wspólnej zabawy i nauki😊.

      Na początek dla wszystkich dzieci wesołych, radosnych proponuję zabawy ruchowe:

      Zapraszam do zapoznania się z zawodem kucharza:

      Zapraszam do zabawy z kucharzem – zagadki słowne:

       

      W tym tygodniu zajmujemy się kuchnią, więc zapraszam wszystkie przedszkolaki do wspólnej zabawy w kuchni. Przygotujcie wraz z mamą/tatą/bratem/siostrą/ ulubioną potrawę (ulubiony obiadek, pizzę lub pyszne ciasteczka). Pochwalcie jak wyglądała Wasza praca i efekt końcowy i przesyłajcie relacje w formie zdjęć.

      Zapraszam również do zabaw interaktywnych:

      Na końcu zapraszam dzieci do znanych dzieciom zabaw muzycznych:

      Zapraszam do spotkania z językiem angielskim😊.

      Zachęcamy do zapoznania się zabawami z językiem angielskim o tematyce “Toys – zabawki”.

      Zapraszam na zajęcia z religii .

      Zapraszam do zapoznania się z opowiadaniem: „O chłopcu, który lubił tańczyć”:

      Dawno temu żył chłopiec imieniem Dawid. Był bardzo radosnym dzieckiem. Mimo że był mały, musiał opiekować się owcami. Dbał o swoje zwierzęta najlepiej jak umiał.
      Uwielbiał śpiewać. Sam wymyślał piosenki, w których chwalił dobrego Boga za rodziców, piękny świat, kwiaty, zwierzęta. Znany był z tego, że pięknie śpiewał i grał na instrumentach. Gdy był bardzo szczęśliwy, to tańczył. Każda zaśpiewana przez niego piosenka, zagrana melodia i każdy taniec chwaliły dobrego Boga.
      Dawid był bardzo mądry i gdy dorósł, został królem. Nawet wtedy śpiewał, grał i tańczył dla Boga. Jego pieśni są do dziś znane na całym świecie. My też możemy je usłyszeć i zaśpiewać podczas Mszy Świętej w kościele.

      Zapraszam do pokolorowania obrazka „Dawid”:

      kolorowanka – religia

      Zapraszam do zapoznania się z piosenką „Bóg kocha mnie”.

      To wszystko na dziś kochani, życzę udanego popołudnia😊.

       

      Propozycje zadań i aktywności na dzień 26.01.2021r.(wtorek):

      Witajcie Kochani, zapraszam Was na dzisiejsze zajęcia😊.

      Na początek ruchowe…. klikając w poniższy link będziecie mogli sami zakręcić kołem. Zobaczcie co wylosujecie, kręcić kołem możecie do momentu, aż zabranie propozycji ćwiczeń lub do momentu, aż się zmęczycie. ZAPRASZAM WAS DO ZABAWY 😊.

      Poranna rozgrzewka.

      Dzisiaj zaproponuję Wam kilka zabaw matematycznych:

      „Szczypce w ruch”. Do tej zabawy potrzebne nam są pojemniki w postaci wytłoczek po jajkach albo miseczek, szczypce do grilla czy cukru w kostkach i dowolne drobne elementy. Na dnie pojemnika kładziemy karteczki z cyframi albo z kropkami, a zadaniem dziecka jest włożyć do niego tyle przedmiotów, ile wskazuje cyfra lub kropki. W tej zabawie świetnie sprawdzają się guziki, kamyki czy małe pompony pasmanteryjne.

      „Przyczepianie kamerek”. Do kartki z cyfrą (kropkami) dziecko przypina tyle klamerek do bielizny, ile wskazuje cyfra (kropki). Grzbiety klamerek możemy pokolorować na taki kolor jak cyfra na kartce. To ułatwi sortowanie.

      „Nauka z muzyką”. W naukę liczenia przez zabawę włączmy również zmysł słuchu. Ile razy uderzyłam łyżką w garnek? Ile razy klasnęłam? Ile razy klepnęłam cię w kolano czy plecy?

      Zapraszam do posłuchania piosenki „Najłatwiejsze ciasto na świecie”:

      Po powrocie do przedszkola wspólnie zaśpiewamy piosenkę. Tutaj umieszczam tekst piosenki „Najłatwiejsze ciasto na świecie”:

      Żeby w domu było miło, tak, tak, tak,
      Żeby coś dobrego było, tak, tak, tak,
      By pachniało wakacjami, tak, tak, tak,
      Zrobię ciasto ze śliwkami, tak, tak, tak.

      Szklankę mąki, cukru szklankę,
      Zaraz wsypię do miseczki,
      Potem proszku do pieczenia,
      Dodam jeszcze dwie łyżeczki,
      I dwa jajka i na koniec
      Roztopionej margaryny
      I zamieszam tylko tyle,
      By się razem połączyły.

      Najłatwiejsze ciasto w świecie, tak, tak, tak,
      Nic, a nic się go nie gniecie, tak, tak, tak,
      Ty potrafisz także upiec, tak, tak, tak,
      Nawet, gdy nie jesteś zuchem, tak, tak, tak.

      Teraz śliwki poukładam,
      W natłuszczonej tortownicy
      I do pieca włożę ciasto
      Na około pół godziny,
      A gdy będzie już gotowe,
      Znaczy chrupkie i rumiane,
      To zaproszę koleżanki,
      Babcię, dziadka, tatę, mamę.

      Najłatwiejsze ciasto w świecie, tak, tak, tak,
      Nic, a nic się go nie gniecie, tak, tak, tak,
      Ty potrafisz także upiec, tak, tak, tak,
      Nawet, gdy nie jesteś zuchem, tak, tak, tak.

      Zapraszam do zabawy w pieczenie ciasta:

          • Lewą ręką trzymamy miskę z ciastem, a prawą ręką ucieramy ciasto. otrzepujemy ręce z mąki,
          • zaczynamy wybijać jajka: (powtarzamy kilka razy),
            prawą ręką sięgamy za lewe ramię – bierzemy jajko – rozbijamy je o ramię – mówimy „puk”,
          • wlewamy do miski – mówimy „chlup” wyrzucamy skorupki lewą ręką za prawe ramię – mówimy „siup”,
          • ugniatamy ciasto, wyrabiamy, rozwałkowujemy ciasto przed sobą obiema rękami,
          • ozdabiamy ciasto kremem – składamy dłonie w piąstki, jedna na drugą, a palce rąk energicznie otwieramy,
          • posypujemy ciasto bakaliami,
          • częstujemy osoby siedzące po prawej i po lewej stronie.

      Tutaj można oglądnąć opis zabawy:

      Po oglądnięciu filmu z opisem zabawy, jesteśmy gotowi i możemy „upiec ciasto”  z muzyką:

      Zapraszam do oglądnięcia kart z warzywami i owocami. Nazwijcie te warzywa i owoce, zastanówcie się z których owoców można zrobić ciasto?
      Wykonajcie ćwiczenia logopedyczne- jak podpowiadają nam owoce i warzywa: Gimnastyka buzi i języka z witaminkami

      Zapraszam do stworzenia kuchennej orkiestry. Wyciągnijcie tarki, łyżki, garnki. Spróbujcie zagrać do piosenki „Najłatwiejsze ciasto na świecie”.

      Zachęcam również dzieci do kolorowania obrazków:

      kolorowanka – kuchnia

      kolorowanka – kuchnia

      kolorowanka – kuchnia

      kolorowanka – kuchnia

      kolorowanka – kuchnia

      Zapraszam na zajęcia z religii .
      Temat: Dziękujemy Bogu za zwierzęta.

      Zapraszam do zapoznania się z opowiadaniem:

      „Wyjątkowy pies”

      Pewnego dnia po południu Kacper wybrał się z tatą do kościoła. Dzieci miały tam odmawiać różaniec i Kacper bardzo chciał wziąć udział w tej modlitwie. Po drodze chłopiec zauważył niezwykłego psa. Był duży i miał założone dziwne szelki. Zaraz za nim szedł pan z białą laską. Kiedy dochodzili do przejścia dla pieszych, światło zmieniło się na czerwone i pies usiadł, a jego pan się zatrzymał. Po zmianie światła na zielone pies ruszył, prowadząc dalej swojego pana. Tak jak Kacper i jego tata, pan z psem szedł do kościoła. Po wejściu do środka i podejściu do ławki, pan zajął miejsce, a pies grzecznie wyszedł przed kościół i siedział cicho przez całą modlitwę.
      Po wyjściu z kościoła Kacper nie mógł wytrzymać z ciekawości, bo nigdy nie widział takiego psa, i zapytał tatę:
      – Tato, skąd ten pies wiedział, jak przechodzić przez drogę i trafić do kościoła?
      – Ten pan ma chore oczy i nie widzi – odpowiedział tata. – Dlatego potrzebuje pomocy i pies jest jego pomocnikiem. Ten pies był na specjalnym szkoleniu. Teraz umie wiele rzeczy i może pomóc takim chorym osobom, na przykład przeprowadzać przez drogę czy dojść do wybranego miejsca.
      – Ale ten pies potrafił nawet cicho siedzieć przed kościołem – dziwił się Kacper.
      – Oczywiście, umie też przynieść zakupy.
      – To naprawdę niezwykły pies – westchnął Kacper.

      Zapraszam do rozwiązania zagadki:
      To dzielne zwierzę, domu strzeże.
      Ogon ma i łapę da.
      Jest kudłaty i łaciaty.
      Co to jest? To jest… (pies)

      Ćwiczenie: Zapraszam do pokolorowania obrazka.

      kolorowanka – religia

      Piosenka: „Kto stworzył mrugające gwiazdki”

      Dziękuje Wam kochani za zabawę i pozdrawiam😊.

       

      Witam serdecznie wszystkie przedszkolaki i ich rodziców w poniedziałkowy poranek😊.

      Ze względu na przejście naszej grupy na kwarantannę przedstawiam  propozycję zadań i aktywności na dzień 25.01.2021r. (poniedziałek):

      Zaczynamy dzisiaj tematykę: Jestem samodzielny w kuchni.

      Zapraszam do oglądnięcia filmu:

      Razem z mamą albo z tatą, lub innymi członkami rodziny wybierzcie się do waszej kuchni, oglądnijcie wyposażenie, urządzenia elektryczne, powiedzcie do czego służą i podzielcie przedmioty na sylaby.

      Zachęcam dzieci do narysowania urządzenia elektrycznego lub innego przedmiotu znajdującego się w kuchni.

      Najważniejsze jest bezpieczeństwo w kuchni.

      Teraz trochę się poruszamy:

      Zapraszam do znanej i lubianej przez dzieci zabawy:

       

       

      Drodzy Rodzice.

      Podaję adres e – mailowy naszej grupowej poczty, który będzie służył do naszych wspólnych kontaktów: maluchyprzedsszkole5@gmail.com