Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc listopad.
Tematy:
-
- Wiem co jem i dlatego jestem zdrowy.
- Jak przekazujemy informacje.
- Dzień i noc.
- Kapie, kropi, mży.
- Dbamy o zdrowie.
Planowane osiągnięcia dzieci:
- klasyfikowanie przedmiotów według jednej cechy,
- kształtowanie przekonania o konieczności spożywania warzyw i owoców, jako źródła witamin niezbędnych dla zachowania zdrowia,
- kształcenie sprawności manualnej poprzez rwanie papieru na drobne elementy,
- nabywanie umiejętności dokładnego gryzienia twardych pokarmów np. marchewki, jabłka,
- wyrabianie nawyku mycia owoców/warzyw przed jedzeniem oraz mycia i wycierania rąk,
- kształcenie poczucia rytmu,
- nabywanie umiejętności prawidłowego nakrywania do stołu, zachęcanie do dbania o estetyczny wygląd nakrytego stołu, wdrażanie do przyjmowania odpowiedniej postawy przy stole,
- układanie i nazywanie poszczególnych posiłków jedzonych w ciągu dnia,
- zachęcanie do dbania o zdrowie poprzez spożywanie zdrowych produktów,
- nabywanie przekonania o potrzebie regularnego jedzenia odpowiedniej ilości pokarmu, jedzenia zróżnicowanych produktów nie wywołujących alergii z dokładnym i wolnym przeżuwaniem,
- poznanie drogi listu od nadawcy do adresata,
- wdrażanie do uważnego słuchania nauczyciela i rówieśników,
- utrwalanie znajomości imion rodziców,
- rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej, rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez słuchanie muzyki,
- zapoznanie się ze współczesnymi środkami przekazu informacji,
- układanie prostych rytmów z wykorzystaniem dwóch elementów,
- rozwijanie wyobraźni, rozbudzanie wrażliwości na muzykę,
- rozwijanie uwagi, myślenia, wzbogacanie wiedzy ogólnej o świecie, rozumienie znaczenia snu dla zdrowia,
- rozwijanie sprawności palców i nadgarstków, wzbogacanie doświadczeń plastycznych,
- zapoznanie się ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi jesienią (zachmurzenie, deszcz, wiatr, śnieg),
- porównywanie dwóch obrazki różniących się wyraźnymi cechami, określanie charakterystycznych cech jesienią,
- kolorowanie patyczkami do uszu, nabywanie umiejętności kolorowania płaszczyzny, utrwalanie podstawowych kolorów,
- wyrabianie umiejętności swobodnego poruszania się bez potrącania innych,
- nabywanie umiejętności prawidłowego posługiwania się pojęciami: wysoko, nisko,
- rozumienie konieczności oszczędzania wody,
- liczenie w zakresie trzech, nabywanie umiejętności tworzenia zbiorów 1-2-3 elementowych,
- rozwijanie zdolności manualnych,
- uczenie się gry na kołatce, zapoznanie się z instrumentami perkusyjnymi: bębenek, grzechotka, kołatka,
- wyrabianie prawidłowych nawyków higienicznych m.in. poprzez prawidłowe mycie rąk, mycie zębów, korzystanie z toalety,
- dbanie o czystość w najbliższym otoczeniu,
- doskonalenie umiejętności mycia rąk i wycierania ich oraz samodzielnego posługiwania się grzebieniem,
- nabywanie przekonania o potrzebie codziennego mycia się i zmieniania bielizny osobistej.